Skov

ACT, Höra röster, Psykolog, Röster / Permalink / 0
Så jag fick ett skov, med allt för mycket röster. Men jag gjorde som jag kommit överens om med läkaren. Jag väntade ut det utan att panikhöja medicin.

Och det gick över. Det tog inte längre tid än när jag har höjt mediciner. Så min tanke är nu att jag kanske klarar mig utan. 

Det kanske helt enkelt är så att ibland blir det dåligt, och jag måste hitta vägar utan medicin för att klara av det. 

Passande ska jag träffa en psykolog för första gången i övermorgon. Då ska jag förhöra mig om vilka metoder hon tänker använda. Jag vill att det ska vara vettigt, och inte bara vad som helst.

Hon jobbar inom psykiatrin så det är ju lovande. Men det är nog ändå klokt att vara försiktig. Jag hoppas på ACT som har stöd i forskning för att behandla rösthörande.

Inte för att bota. Men för att lära sig att leva med det. 

Till top